سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند به سه تن نمی نگرد و با آنان سخن نمی گوید : پیشوای ستمکار، پیرِ زناکار و عابد متکبّر . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
مطالب تفریحی
 
خبر مهاجرت احمدرضا عابدزاده از ایران | 26 تیر 94

خبر مهاجرت احمدرضا عابدزاده از ایران


 

  • خبر مهاجرت احمدرضا عابدزاده از ایران
    بازدید : 438

    باز هم به دنیای فوتبال سر می زنیم اما این بار از زاویه ای دیگر به این ورزش پر طرفدار نگاه می کنیم و دروازه بان قدیمی تیم ملی فوتبال ایران، احمدرضا عابدزاده را سوژه قرار داده ایم. با سایت همراه باشید با خبر مهاجرت احمدرضا عابدزاده از ایران .

    4182_1

    یکی از بزرگترین دروازه‌بان‌های تاریخ قاره‌کهن از فوتبال ایران رفت چون هیچ باشگاهی، هیچکس در فدراسیون و وزارت ورزش ساختاری برای استفاده از او نداشت. در نتیجه احمدرضا عابدزاده به آمریکا رفت.

    چند جمله کوتاه گفت و رفت، درست آنطرف دنیا «این فوتبال جای من نیست». احمدرضا این را گفت و با آرامش رفت به ینگه دنیا. حالا ما ماندیم و هزار جور خاطره عجیب که شاید نسل جدید آن را درک نکند. احمدرضا بعد از اینکه ما را از پکن تا استرالیا و فرانسه برد و خاطرات بسیاری را برای ما رقم زد از ایران رفت و حالا در آمریکاست.

    رفتن او یک اتفاق معمولی نبود. او با دندانهای سفیدش، ما را به یاد هری کیول، دایی،خداداد،پروین، کله معلق زدن پیتر هور استرالیایی ، ونه بلز،سوزوکی، میورا، سامی جابر،الدعایه و خیلی چیزهای دیگر می اندازد که گفتنی نیست. با این وجود اما احمدرضا حالا از ایران رفته و در کمال تعجب می‌بینیم که نه متنی برای او نوشته شده است و نه کسی می‌گوید کجا می‌روی احمدرضا؟

    مدتی در پرسپولیس مربی بود، مدتی بعد در تیم ملی بود اما پس از بیمارستان کسری و آن نیمه شب سرد اسفندی احمدرضا از اوج آرزوهایش پایین آمد. نه از اوج آرزوهای خودش که از اوج آرزوهای ما هم پایین آمد.

    لغت اسطوره را شاید بعد از ناصر حجازی فقط بتوان بر سینه یکی دو نفر دیگر در همه تاریخ این فوتبال چسباند و البته که یکی از آن دو نفر همین احمدرضا بود. آسمانخراشی به بلندای غرور یک کشور. حضورش گاهی حتی مهمتر از خود تیم ملی می‌شد. گاهی، برخی می‌خواستند او به الدعایه پنالتی گرفتن را نبازد، تیم ملی هم اگر باخت، عیبی ندارد.

    او می‌تواند و می‌توانست، بزرگترین سرمربی تیم ملی ایران شود. همان زمان که بازیکن بود همه در تیم ملی از او حساب می‌بردند، چه برسد به امروز در دنیای مربیگری.

    عابدزاده فرزند این مردم بود اما رفت. بدتر از آن اینکه هیچکس در این فوتبال سراغی از او نگرفت و چیزی نگفت و حرفی نزد.

    در واقع همه این متن برای آن نوشته شد که چرا کسی در آن فدراسیون یا در این باشگاه‌ها نگفت نرو؟ نگفت بمان و بچه‌های این مملکت را تمرین بده، نگفت نرو و بمان و فلان تیم ملی را در بخش دروازه‌بانی در دست بگیر، نگفت نرو، نگفت بمان.

    آیا به راستی خیلی مربی دروازه‌بان‌ در ایران داریم که از احمدرضا بهتر هستند؟ آیا باید این مرد در اوج تنهایی و بی تفاوتی فوتبال ایران می‌رفت؟

    چرا هیچ باشگاه و هیچ فدراسیونی و هیچکس در آن وزارت ورزش خودش را در قبال این قهرمان بزرگ ملی مسئول نمی‌داند؟ چرا ساختار باشگاه‌های ما آنقدر باند بازی شده که حتی طرح این موضوع که احمدرضا باید اینجا مثلا در باشگاه پرسپولیس باشد به نظر خیلی‌ها عجیب می‌آید؟

    چرا کسی از احمدرضا سراغی نمی‌گیرد؟ آیا واقعا او رفت و دیگر بر نمی‌گردد؟


نوشته شده توسط ریحانه راهی 94/4/26:: 3:44 عصر     |     () نظر
 
بیانیه پایانی مذاکرات هستهای ایران و 1+5 در وین | 24 تیر 94

بیانیه پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در وین |  


 

  • بیانیه پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در وین |

    The final statement of the Iranian nuclear negotiations + 1 and 5 in Vienna

    1394/04/23

    به گزارش به نقل از خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم در وین، وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانیه پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در وین را قرائت کردند.

    بیانیه مشترک نماینده عالی اتحادیه اروپایی فدریکا موگرینی و وزیر خارجه ایران جواد ظریف به شرح زیر می‌باشد:

    امروز یک روز تاریخی است. برای ما افتخار بزرگی است که اعلام کنیم که به یک توافق درمورد موضوع برنامه هسته ای ایران دست یافته ایم.

    با شجاعت، اراده سیاسی، احترام متقابل و مدیریت عالی، ما آنچه را که دنیا بدان امید بسته بود به سرانجام رساندیم: یک تعهد مشترک به صلح، تلاش مشترک برای امن تر کردن دنیایمان. امروز همچنین یک روز تاریخی است، بدان جهت که ما در حال ساخت شرایط لازم برای اعتماد و ایجاد فصل جدیدی در روابطمان هستیم.

    این دستاورد محصول یک تلاش جمعی است.

    هیچ کس تصور نمی کرد که این کار آسانی باشد. تصمیمات تاریخ ساز هرگز آسان نیستند. ولی به رغم همه فراز و فرودهای این مذاکرات و تمدیدهای مکرر، امید و اراده، ما را قادر ساخت تا بر همه لحظات دشوار فائق آییم. ما همواره واقف بوده ایم که در قبال نسل حاضر و نسل های آینده مسئولیت داریم.

    به یمن تعامل سازنده همه  طرف ها، و تعهد و توانایی هیات هایمان، ما با موفقیت مذاکرات را به انجام رسانده و اختلافی را که بیش از 10 سال به درازا کشیده بود، حل و فصل کردیم.

    طی دهه گذشته، افراد بسیاری در پیشبرد این مذاکرات دشوار نقش داشته اند و ما از همه آنها تشکر می کنیم، همانطور که مایلیم از آژانس بین المللی انرژی اتمی برای نقش اساسی و همکاری نزدیک آن، و نیز از دولت اتریش برای حمایت و مهمان نوازی اش سپاسگزاری کنیم.

    ما، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، همراه با وزرای امور خارجه جمهوری خلق چین، فرانسه، آلمان، فدراسیون روسیه، انگلیس و ایالات متحده آمریکا، پس از ماه ها کار فشرده در سطوح و اشکال مختلف، در اینجا در وین گرد هم آمدیم تا متن «برنامه جامع اقدام مشترک» را بر مبنای مولفه های اساسی که در تاریخ 13 فروردین ماه در لوزان سوئیس مورد موافقت واقع گردید، مذاکره کنیم.

    امروز، ما متن نهایی «برنامه جامع اقدام مشترک» را مورد توافق قرار دادیم.

    گروه 1+5 و جمهوری اسلامی ایران از این «برنامه جامع اقدام مشترک» تاریخی که ماهیت منحصرا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را تضمین کرده و نشانگر تغییر بنیادین در رویکرد آنها نسبت به این موضوع می باشد، استقبال می کنند. آنها انتظار دارند که اجرای کامل این برجام نقشی مثبت در صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی ایفا نماید. ایران مجددا تاکید می نمایدکه تحت هیچ شرایطی در پی سلاح های هسته ای، ساخت یا تحصیل آنها نخواهد بود.

    برجام دربرگیرنده برنامه ‏ی بلندمدت ایران مشتمل بر محدودیت های توافق شده در مورد برنامه هسته ای ایران بوده، و لغو جامع همه تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد و نیز تحریم های چندجانبه و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته ای ایران، شامل گام هایی برای دسترسی در زمینه های تجارت، فن آوری، تامین مالی و انرژی، را موجب خواهد شد.

    برنامه جامع اقدام مشترک، مشتمل بر یک متن اصلی و 5 پیوست فنی در مورد موضوعات هسته ای، تحریم ها، همکاری در زمینه انرژی هسته ای صلح آمیز، تاسیس کمیسیون مشترک، و برنامه اجرایی می باشد. این اسناد با ذکر جزئیات و بسیار دقیق و پیچیده هستند بنابراین نمی توان خلاصه کاملی از آنها در اینجا ارائه کرد.

    متن کامل و پیوست های آن همین امروز در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و ظرف چندروز آینده توسط گروه 1+5 برای تایید توسط شورای امنیت به آن شورا تسلیم خواهد شد.

    ما می دانیم که این توافق مورد موشکافی و تامل ژرف قرار خواهد گرفت. اما آنچه که ما امروز اعلام می کنیم تنها یک توافق نیست، بلکه یک توافق خوب است. توافقی خوب برای همه طرف ها و برای کل جامعه بین الملل.

    این توافق فرصت های جدیدی را خواهد گشود و گامی است رو به جلو برای پایان دادن به بحرانی که بیش از 10 سال به طول انجامیده است.

    ما متعهدیم تا اطمینان حاصل کنیم که این برنامه اقدام به طور کامل اجرا شود و روی کمک آژانس بین المللی انرژی اتمی، حساب می کنیم.

    این پایان مذاکرات ماست اما پایان کار مشترک ما نیست. ما همچنان این وظیفه خطیر را مشترکا دنبال خواهیم نمود و از جامعه بین المللی می خواهیم که از اجرای این تلاش تاریخی حمایت کند.

    -


نوشته شده توسط ریحانه راهی 94/4/24:: 2:52 صبح     |     () نظر
 
تعرض به زنان زندانی با وعده آزادشدن از زندان +عکس | 22 تیر 94

تعرض به زنان زندانی با وعده آزادشدن از زندان +عکس - جذاب


 

  • تعرض به زنان زندانی با وعده آزادشدن از زندان +عکس - جذاب

    تعرض به زنان زندانی با وعده آزادشدن از زندان +عکس

    به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،”فرد ورد” 50 ساله رئیس پلیس امنیتی در زندان زنان به اتهام دو فقره تعرض جنسی در بازداشتگاه و چندین مورد سوء رفتار نسبت به زندانیان شناسایی و دستگیر شد.

    بنا بر این گزارش رابطه پنهانی “فرد ورد” با یکی از زندانیان زن 27 ساله ، زمانی فاش شد که وی این زندانی را پس از انتخاب به عنوان نظافتچی ، بارها و بارها به دفترش در زندان “بیلور” فرا میخواند.

    این زندانی 27 ساله را که در حال گذراندن حکم طولانی مدت خود به اتهام سرقت و قاچاق مواد مخدر در شهر “دوور” امریکا شناسایی و دستگیر شده بود، که “فرد ورد” با وعده آزادی او را تسلیم خواسته های بی شرمانه‌اش کرده بود.

    رییس امنیتی این زندان از قربانی اش خواسته بود تا در صورت قبول پیشنهادش وی را به دلیل داشتن رفتار خوب در دوران محکومیت و درج آن در پرونده اش به قید ضمانت آزاد کند.

    تعرض به زنان زندانی با وعده آزاد شدن از زندان

    رابطه پنهانی “ورد” زمانی فاش شد که تیم بازرسی زندان “بیلور” مسوول رصد تمامی دوربینهای مداربسته بودند، متوجه فراخوانده شدن یک زندانی به عنوان نظافت چی به دفتر رییس امنیتی بیش از چند بار در طول روز شدند که همین امر منجر به مشکوک شدن آنها به “فرد ورد” رییس امنیتی این زندان شد و بنا به درخواست تیم بازرسی تحقیقات برای آشکار شدن حقیقت اغاز شد.

    به گزارش تیم تحقیقات داخلی این زندان ،از لحظه ای که این زندانی وارد اتاق میشد دیگر تصویری از وی و “ورد” در داخل اتاق وجود نداشت و بدون آنکه دفتر وی نظافت شود زندانی خارج میشد و “ورد” در جای خود مستقر میشد.همین غیبت چند دقیقه ای که چند بار در طول روز اتفاق می افتاد پرده از فساد اخلاقی این مقام عالی رتبه برداشت.

    بر اساس قوانین مصوب در این زندان عمل بستن درب و تنها بودن با یک زندانی بدون شاهد تنها زمانی اتفاق می افتد که موارد ایمنی یا امنیتی زندانی در معرض خطر باشد .

    این مقام عالی رتبه که با حضور به موقع نگهبانان در حین ارتکاب جرم دستگیر شد از مقام خود عزل و تا برگزار شدن اولین جلسه دادگاه به زندان ایالتی “دلاور”منتقل شد.

    زندان “بیلور” تنها زندان دولتی زنان در “دلاور” با 400 زندانی است و بازداشت شدگان از سال 1991 در این زندان بسر میبرند و برقراری امنیت و حفاظت از آنان بر عهده 120 کارمند پلیس مرد تمام وقت است.

    باشگاه خبرنگاران

     


نوشته شده توسط ریحانه راهی 94/4/23:: 5:11 عصر     |     () نظر
 
چگونه از خفگی نوزاد پیشگیری کنیم؟ | 23 تیرماه 94

چگونه از خفگی نوزاد پیشگیری کنیم؟


 

  • چگونه از خفگی نوزاد پیشگیری کنیم؟
    بازدید : 85

    ba3146

    درست از لحظه‌ای که جواب تست حاملگی مثبت می‌شود نگرانی‌های مادرانه نیز آغاز شده و تا آخر عمر ادامه پیدا می‌کنند. این دلواپسی‌ها بعد از زایمان و در دوران شیرخوارگی بیش از هر زمانی می‌توانند یک مادر را بی‌خواب و پریشان کنند چراکه یکی از ترس‌های رایج در این دوران خفگی نوزاد هنگام خواب، شیر خوردن و بازی کردن است.

    داستان‌ها درمورد خفگی نوزادان بسیارند. اغلب مادرها نیز از گوشه و کنار آنها را شنیده‌اند و این موضوع ترس‌شان را دوچندان می‌کند. اگر شما هم به تازگی زایمان کرده‌اید و نگران سلامتی فرزندتان هستید این مقاله را بخوانید تا با کمک دکتر خان بابایی، فوق تخصص ریه کودکان و دکتر ساعدی، متخصص گوش و حلق و بینی با دلایل خفگی نوزادان و راه‌های پیشگیری از آنها آشنا شوید.

    خفگی در نوزادان علل مختلفی دارد. دکتر خان بابایی، معتقد است هرگونه انسداد در راه تنفسی، حفره‌های بینی و حبابچه‌های ریوی در انتهای ریه می‌تواند از تبادل اکسیژن و دی‌اکسید کربن جلوگیری کند و درنهایت باعث خفگی شود، البته پایین آمدن سطح اکسیژن خون اگر ناچیز باشد مشکلی ایجاد نمی‌کند اما اگر از حد بگذرد باعث ایجاد عارضه می‌شود. حال این عارضه بسته به مدت زمان کمبود اکسیژن و شدت آن متفاوت خواهد بود.

    عوارض کمبود اکسیژن
    کمبود اکسیژن طیف وسیعی از علائم را ایجاد می‌کند؛ از بی‌قراری نوزاد و مشکل در شیر خوردن گرفته تا تشنگی هوا و سیاه شدن لب‌ها و انگشتان همگی از این نشانه‌ها به حساب می‌آیند. درواقع علائم به سن کودک و مدت زمان کمبود اکسیژن بستگی دارد. دکتر خان بابایی در ادامه اضافه می‌کند که کاهش اکسیژن به ارگان‌های مختلف بدن به‌خصوص مغز، قلب، کلیه‌ها، کبد و دستگاه گوارش آسیب می‌رساند.

    وقتی اکسیژن به سلول‌های مغزی نمی‌رسد فرد ممکن است دچار فلج مغزی شود. این کمبود اکسیژن حتی می‌تواند داخل رحم، موقع زایمان یا بعد از آن یا طی بیماری‌هایی چون مننژیت و انسفالیت ویروسی یا میکروبی ایجاد شود. درحقیقت از آنجایی که سلول‌های مغزی در حال رشد هستند، کمبود اکسیژن باعث ایجاد عوارض برگشت‌ناپذیری همچون عقب‌افتادگی ذهنی خواهد شد. این مسئله درمورد ارگان‌های دیگر هم صدق می‌کند؛ برای مثال اگر اکسیژن به کلیه‌ها یا کبد نرسد فرد دچار نارسایی کلیه و کبد می‌شود یا اگر قلب دچار کمبود اکسیژن شود مشکلات عضلانی پیدا می‌کند و درنهایت از کار می‌افتد.

    عفونت هم باعث خفگی می‌شود
    یکی از شایع‌ترین عوامل انسداد راه‌های هوایی، ورود جسم خارجی همچون اسباب بازی، تکه‌های غذا و. . . به دستگاه تنفسی است. این عارضه در کودکان شیرخوار و نوپا بسیار شایع است و اگر انسداد کامل باشد باعث مرگ می‌شود. از دیگر علل خفگی نوزادان می‌توان به عفونت‌های شدید و ایست قلبی- تنفسی اشاره کرد. طی این عفونت‌ها ترشحاتی در دستگاه تنفسی آزاد می‌شوند که در صورت عدم درمان، باعث انسداد خواهند شد. انواع نارسایی‌های قلبی هم می‌توانند در راه تنفسی انسداد ایجاد کرده و باعث مرگ شوند. البته این بیماری‌ها خیلی اورژانسی نیستند و عوارض آنها به تدریج با درمان جبران می‌شوند.

    یکی از علل خفگی در کودکان، ورود جسم خارجی به دستگاه تنفسی است

     نگرانی از خفگی نوزاد بی‌خواب‌تان کرده است؟
    1? اگر غذا یا شیر دادن به نوزاد در آرامش و به دور از هیجان، خندیدن و بازی کردن انجام شود و کودک ناهنجاری‌های عضلانی و عصبی در ناحیه حلق و حنجره نداشته باشد، نگرانی از بابت خفگی وجود نخواهد داشت.

    2?خوابیدن نوزاد کنار والدین بسیار خطرناک است زیرا ممکن است دست، بدن، بالش یا پتوی آنها روی صورت کودک بیفتد و خفگی ایجاد کند یا حتی به کودک ضربه بزنند.

    3? شیر دادن به نوزاد در حالت خوابیده چه با شیشه شیر و چه سینه مادر می‌تواند بسیار خطرناک باشد، بنابراین حتما باید در حالت نیمه نشسته به او شیر بدهید.

    4? شیرخواران تا سه ماهگی به شکل اجباری از بینی تنفس می‌کنند بنابراین گرفتگی بینی در آنها می‌تواند بسیار خطرناک باشد، پس در زمان سرماخوردگی قبل از خواب و شیر دادن به کودک، بینی او را با آب مقطر یا سرم شست‌وشو باز کنید.

    5? برای نوزادان و شیرخواران از بالش استفاده نکنید. درواقع وضعیت قرارگیری سر کودکان در این سن به گونه‌ای است که اصلا نیازی به بالش ندارند. پارچه‌ها و پتوهای خیلی کوچک و نرم نیز ممکن است در تنفس کودک اختلال ایجاد کنند.

    موقع پریدن شیر یا غذا به گلوی نوزاد باید چه‌کار کنیم؟
    حال شاید این سوال برای‌تان پیش آمده باشد که موقع پریدن شیر یا غذا به گلوی نوزاد باید چه‌کار کنیم؟ دکتر خان بابایی در پاسخ توضیح می‌دهد که این واکنش بسته به سن کودک متفاوت است. به‌طور کلی توصیه می‌شود نوزاد را روی یک دست برگردانید و از پشت به میان دو کتفش چندین بار ضربه بزنید. در مورد کودکان بزرگتر هم شاید لازم باشد آنها را در حالت ایستاده قرار دهید، دو مشت خود را روی هم جمع کنید و زیر جناغ سینه‌شان بگذارید، سپس با نیروی دست به طرف بالا فشار بیاورید.

    ریفلاکس یکی از علل خفگی در نوزادان
    ریفلاکس یا برگشت شیر و مواد غذایی از معده به مری و نهایتا حلق یکی دیگر از عوامل خطر انسداد و خفگی در نوزادان به‌حساب می‌آید. شاید شما هم اصطلاح «مرگ ناگهانی شیرخواران» را شنیده باشید. در این حالت مادر به بچه شیر می‌دهد و او را می‌خواباند اما بعد می‌بیند که بیدار نمی‌شود زیرا طی خواب دچار ریفلاکس شدید شده و دستگاه تنفسی‌اش از کار افتاده است. دکتر خان بابایی توصیه می‌کند برای جلوگیری از این حالت، به دفعات متعدد و هر بار با حجم کم به نوزاد شیر بدهید، همچنین باید او را به پهلو بخوابانید و زیر سرش را حدود 30 تا 35 درجه بالا قرار دهید.

    موقعیت خواب نوزاد و خطر خفگی
    هنگام خواب تمامی عضلات بدن آرام می‌شوند. عضلات راه هوایی نیز روی هم می‌خوابند و تبادل هوا کمتر می‌شود. اگر هم کودک زمینه ریفلاکس یا ناهنجاری عصبی- عضلانی داشته باشد، طی خواب مشکلش تشدید می‌شود. از طرفی میزان دی‌اکسید کربن در خواب بالاتر می‌رود و همه این مسائل روی هم رفته خطر خفگی را بیشتر می‌کنند. به همین دلیل دکتر خان بابایی توصیه می‌کند نوزادان را هرگز به سینه و دمر نخوابانید زیرا قدرت برگرداندن و جابه‌جایی سر را ندارند و ممکن است به راحتی دچار انسداد راه هوایی شوند.

    گرفتگی بینی یکی از علل خفگی در نوزادان
    به‌گفته دکتر خان بابایی اگر مجرای تنفسی و عضلات آن به خوبی کار نکنند حتی یک گرفتگی بینی براثر سرماخوردگی نیز می‌تواند باعث خفگی نوزاد شود، البته این موضوع فقط درمورد کسانی مطرح است که در دستگاه تنفسی‌شان بیماری زمینه‌ای و اختلالات آناتومیکی دارند. دکتر ساعدی، نیز معتقد است؛ شیرخواران تا سه ماهگی به شکل اجباری از بینی تنفس می‌کنند بنابراین گرفتگی بینی در آنها می‌تواند بسیار خطرناک باشد پس اگر هنگام شیردهی، نوزادتان دچار حالت خفگی می‌شود و سینه را رها می‌کند، باید حتما توسط پزشک بررسی شود.

    موقع پریدن شیر به گلوی نوزاد او را برگردانید و از پشت چندین بار ضربه بزنید

    به‌طور کلی هر زمان که نوزاد دچار خفگی از بینی می‌شود مادر باید تا رسیدن به اورژانس انگشت خود را در دهان او قرار دهد تا یک راه هوایی موقت برایش ایجاد کند. دکتر خان بابایی نیز توصیه می‌کند در زمان سرماخوردگی قبل از خواب و شیر دادن به کودک، بینی او را با آب مقطر یا سرم شست‌وشو باز کنید. در غیر این صورت خوابیدن و شیر خوردن نوزاد آنقدر منقطع می‌شود که او را عصبی و بی‌قرار می‌کند. دکتر ساعدی هم در آخر یادآور می‌شود که استفاده از قطره‌های ضد احتقان در شیرخواران ممنوع است زیرا انسان در این سنین فاقد بافت منقبض‌شونده است.

    چند نکته:
    1?اگر کودک سرفه و استفراغ دارد مسیر تنفسی او کاملا مسدود نشده است. در این‌صورت اجازه دهید سرفه کند. سرفه موثرترین راه برطرف کردن انسداد است. اگر کودک قادر نیست چیزی را که در مسیر تنفسی اش گیر کرده، با سرفه خارج کند از یک نفر بخواهید به‌اورژانس اطلاع‌دهد و شما ضربات پشت و فشردن سینه را شروع کنید.

    2? اگر کودک به‌طور ناگهانی توانایی سرفه کردن، گریه کردن و جیغ کشیدن را از دست داده ممکن است چیزی مسیر تنفس او را بند آورده باشد. در این صورت باید برای بیرون آوردن آن دست به‌کار شوید. در این موارد ممکن است کودک صداهای عجیب از حلق خارج کند یا پوستش به رنگ قرمز روشن یا آبی درآید.

    3? شیرخواران ممکن است بعد از هر بار شیرخوردن مقدار کمی از آن را بالا بیاورند و دچار سرفه شوند. علت این مشکل احتمالا این است که شیر در حال پس زدن از معده، اشتباها وارد مجاری هوایی شده است. این حالت طبیعی است و تا زمانی که کودک از سایر جنبه‌های تنفسی مشکلی نداشته باشد جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

    4?اگر مشکوک هستید مسیر تنفسی کودک به علت تورم حلق مسدود شده است بلافاصله به اورژانس اطلاع دهید. ممکن است کودک شما دچار یک واکنش آلرژیک نسبت به چیزی که خورده یا گزش حشره شده باشد یا اینکه ممکن است مبتلا به عفونت حلق مثل خروسک شده باشد. اگر هم کودک دچار مشکلات قلبی است فورا به اورژانس اطلاع دهید.

    نوزادان نارس در خطر بیشتر
    اگر ریه در زمان تولد به‌طور کامل تشکیل نشده باشد و نتواند به تبادل اکسیژن و دی‌اکسید کربن بپردازد، نوزاد دچار دیسترس تنفسی می‌شود. دکتر خان بابایی توضیح می‌دهد که این موضوع می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد ازجمله اینکه نوزاد نارس به دنیا آمده باشد یااینکه ماده «سورفاکتانت» داخل ریه تشکیل نشده باشد.

    بیماری‌های خاص مثل بیماری‌های قلبی و عفونت‌های ریه نیز می‌توانند حبابچه‌های ریه را دچار مشکل کنند و باعث دیسترس تنفسی شوند. این حالت بسیار جدی است و می‌تواند جان نوزاد را به خطر بیندازد. نوزاد در این وضعیت نفس‌های تند خواهد داشت و درنهایت ممکن است به دلیل کمبود اکسیژن و خستگی عضلات تنفسی فوت کند. این سندروم مخصوص دوران نوزادی است اما در کودکان بزرگتر هم می‌تواند به دلایل دیگری ازجمله عفونت‌های قارچی، میکروبی و ویروسی رخ دهد. برای پیشگیری از دیسترس تنفسی باید از زایمان زودرس جلوگیری کرد.

    انحراف بینی هم باعث خفگی می‌شود؟
    دکتر ساعدی معتقد است شایع‌ترین علت بروز گرفتگی بینی در شیرخواران به مسائل ژنتیکی و مادرزادی مربوط می‌شود. این نوزادان معمولا تحت درمان‌های موقت قرار می‌گیرند تا در سنین بالاتر جراحی شوند. انحراف تیغه بینی نیز یکی دیگر از دلایل گرفتگی بینی در شیرخواران است، البته این مشکل خیلی شایع نیست اما ممکن است به دلیل تروما در هنگام زایمان یا وارد شدن فشار به کودک در دوران جنینی اتفاق بیفتد. درمان آن هم بسیار محافظه‌کارانه است و باید به سنین بالاتر موکول شود. گاهی اوقات هم گرفتگی‌های بینی در سنین یک تا شش سال به دلیل لوزه سوم رخ می‌دهند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط ریحانه راهی 94/4/23:: 11:19 صبح     |     () نظر
 
عکس نمایش تار موی حضرت محمد | 22 تیر 94

جوک جدید

  • جوک جدید

    اس ام اس جدید | اس ام اس تبریک تولد | اس ام اس تبریک تولد تیر 94

    تو وجودت واسه من یه معجزست

    مثل تو هیچ کجا پیدا نمیشه

    روز میلاد قشنگت میمونه???.

    توی تقویم دلم تا همیشه

    تولدت مبارک

    ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

    تقدیم به کسیکه شکفتن هیچ گلی

    زیباتر از لبخند او نیست

    جشن میلادت بهترین بهانه برای فکر!

    کردن به تو و به یاد آوردن تمام خوبیهایت است

    سالروز تولدت مبارک

    به ادامه مطلب مراجعه کنید???

    من تیرماهی

    کاربرد ریاضی روی آدمارو

    خوب بلدم همون جوری

    که خودم به توان رسوندمت???.

    خودمم بلدم ببرمت زیر رادیکال

    ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

    امشب دامن تو پر از هدیه های کوچک و بزرگ می شود!

    اما من هیچ ندارم که به تو هدیه دهم

    جز دلی که به من دادی

    تولدت مبارک

    ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

    سو سوی ستارگان آسمان در التهاب آمدن توست

    آمدی و آسمان و زمین را برایم بهشت کردی

    تنها ستاره آسمان دلم تولدت مبارک???.

    ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

    یک جهان قاصدک ناز به راهت باشد

    بوی گل نذر قشنگی نگاهت باشد

    و خداوند شب و روز و تمام لحظات

    با همه قدرت خود پشت و پناهت باشد???.

    تولدت مبارک عقشم

    ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

    روز تولدتو میلاد عشق پاکه

    برای شکر ای روز پیشانیم به خاکه!

    ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

    وقتی به دنیا اومدی فرشته ها گریه میکردند

    چون یکی ازشون کم شده بود

    عزیزترینم تولدت مبارک

    ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

    بازم شده تولد  تولده یه اسکل

    دست بزنید براش چون  تازه شده یه شاسکول

    تولدت مبارک???.

    ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

    چه لطیف است حس آغازی دوباره

    و چه زیباست رسیدن دوباره به روز زیبای آغاز تنفس

    و چه اندازه عجیب است روز ابتدای بودن

    و چه اندازه شیرین است امروز

    روز میلاد

    روز تو

    روزی که تو آغاز شدی???.

    تولدتون و تولدم مبارک


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط ریحانه راهی 94/4/22:: 1:37 صبح     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
بک لینک بک لینک